dailyvideo

Imigresen KLIA Malaysia Dapat Anugerah Terbaik Dunia.


KUALA LUMPUR: Perkhidmatan Jabatan Imigresen Malaysia dilapangan terbang Antarabangsa KLIA telah dinobatkan sebagai yang terbaik di dunia oleh penumpang syarikat penerbangan.

Anugerah Skytrax World Airport, juga dikenali sebagai Anugerah Pilihan Penumpang, telah sebulat suara memilih (KLIA) Perkhidmatan Imigresen Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur sebagai pertama di dunia, menewaskan Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong (No 2), dan Lapangan Terbang Antarabangsa Tokyo (Haneda) di tempat ketiga .

Penarafan ini diumumkan dalam satu majlis anugerah yang diadakan di Terminal Ekspo Penumpang Amsterdam di Belanda pada 14 Mac lalu.

Kuala Lumpur International Airport 2 (KLIA2) menduduki tempat ketiga terbaik kategori Terminal Syarikat Penerbangan Tambang Rendah (LCCT), manakala Terminal 3 Lapangan Terbang Tokyo Narita mendapat tempat No 1.

KLIA juga menduduki tempat ketujuh dalam kategori kakitangan lapangan terbang terbaik di dunia.

Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai Jepun menduduki tangga No 6 manakala Lapangan Terbang Antarabangsa Narita Tokyo berada di No 8.

Lapangan Terbang Antarabangsa Taiwan Taoyuan menduduki tempat No 1 untuk kategori kakitangan lapangan terbang terbaik.

Secara keseluruhan lapangan terbang Asia mendominasi tiga tempat keseluruhan teratas, dengan pemenang besar sebagai Lapangan Terbang Changi Singapura yang dinamakan Lapangan Terbang Terbaik Dunia bagi tahun kelima berturut-turut, diikuti oleh Jepun Tokyo International Aiport (Haneda) di tempat kedua, dan Lapangan Terbang Antarabangsa Korea Selatan Incheon di tempat ketiga .

Pemenang anugerah dipilih berdasarkan kepada kajian soal selidik seramai 13.820.000 pelanggan syarikat penerbangan daripada 105 negara yang berbeza, antara Julai 2016 dan Februari 2017.

Sumber: SAYS

Posted by Unknown on 11:21 PM. Filed under , , , , , , , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Imigresen KLIA Malaysia Dapat Anugerah Terbaik Dunia.

Leave comment

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery